Köpvillkor

Samtliga priser är angivna inklusive moms. Alla varor skickas från Sverige och med Postnord,schenker eller DHL Bozzado håller alltid en mycket låg fraktkostnad!

Bozzado reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Bozzados egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Bozzado konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Bozzado ARN:s rekommendationer.

BETALNING

Vi tar emot betalning via Klarna – Swish, Faktura,Kort,delbetalning,direktbetalning bank

FRAKT

Frakten är från 38 kr och syns när ni kommer till kassan. Leveransalternativet syns också i kassan efter ni slagit in adress . Bozzado fraktar i första hand med Postnord ,Schenker då det garanterar snabba leveranser.

Leveranstiden är ca 1-2 dagar

Viktigt! Just nu skickas det ut många bluffmail och även sms med att man ska betala fraktkostnad på sitt paket från postnord. När du beställer från oss så kommer aldrig fraktavgiften separat. Den är redan inlagd när du gör din beställning. Eventuella skador på paket anmäles vid utlämningskontor, och hanteras efter distributörens policy. Vi väljer själva ut det billigaste alternativet för att kunna hålla våra låga fraktpriser

RETURPOLICY

Vid köp av varor i vår nätbutik gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du som konsument eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

ÅNGERRÄTT

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp en vara ur sin förpackning men viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var om ni önskar returnera. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.
 
Tänk på att du som kund, vid retur, ansvarar för att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss. Om du har kvar det transportemballage som vi använde för att skicka ut artikeln är det bra att använda detta även för returen. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning är bra att använda.
 
Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, varför det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra. Detta hjälper vi gärna till med men du som kund står för kostnaden av denna frakt. Du kan maila oss på [email protected] om instruktion för att få en fraktsedel och vad det kostar.
 
Viktigt:
 
Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:
– det är uppenbart för oss att du har använt varan
– varan har skadats medan den var under ditt ansvar
– du har hanterat varan på ett sätt som inte krävs för att undersöka dess beskaffenhet, särskilda kännetecken och funktioner.
 
Vi betalar tillbaka hela beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit att du vill göra en retur, förutsatt att vi mottagit varan.
 
Du skickar tillbaka till:
 
Bozzado
 
Charkuterigatan 4
 
57633 sävsjö
 
076-3165062
 
OBS! Det är viktigt att du lägger en lapp med ditt ordernr,namn och tele

VI BETALAR TILLBAKA

Bozzado betalar tillbaka hela beloppet du betalt vid ordererkännande exklusive returfraktavgiften. Vid en retur står du som konsument för både frakten från vårt lager samt returfrakten. För varor som det är fel på står bozzado för returfrakten. Vid ångrat köp så står du som kund för frakten

För att påbörja din Retur eller Reklamation vänligen kontakta oss via telefon eller mail.

REKLAMATION

Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta i första hand oss på mejl så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar oss kan du förbereda dig genom att

  • Mejla ordernummer och kvitto
  • Notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt
  • Ta ett eller flera foton som tydligt visar skadan/felet

OUTLÖST FÖRSÄNDELSE

Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden en minimiavgift om *150 kronor för att täcka Bozzado administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 14 dagar hos postombudet innan den returneras. *Outlöst försändelse värde upp till 2500kr debiteras med 150 kr. Överstigande värde debiteras med 10% av varans värde för att täcka omkostnader, frakter mm.

ANSVAR OCH GARANTI

Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Bozzado lämnar 6 månaders garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt så kontaktar ni oss.  Bozzado testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 199 kronor för Bozzado omkostnader. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen. Reavaror går ej att återlämna

EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

TRANSPORTSKADOR

Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Bozzado. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Bozzado.

Info

Bozzado

Charkuterigatan 4

57633 sävsjö

Mail: [email protected]

Orgnr 559266-2968

(ägs av Stuffstore AB)